Pozyskiwanie pracowników wymaga zorganizowania i dysponowania narzędziami, umożliwiającymi skuteczny przesiew kandydatur. Firmowe działy HR nie zawsze nimi dysponują. Zlecenie tego zadania zewnętrznej agencji pracy na zasadzie outsourcingu może pomóc w zwiększeniu skuteczności rekrutacji. Sprawdź, czy warto zdecydować się na outsourcing.
Większości pracodawców zależy na tym, aby ograniczyć ilość rekrutacji do minimum. Każda kolejna wymaga sporej dozy mobilizacji również ze strony firmy, która musi przygotować się do niej merytorycznie. Ponadto, wprowadzenie nowej osoby w struktury firmy wymaga czasu i zaangażowania. Nic więc dziwnego, że pracodawcy chcą przeprowadzać procesy rekrutacyjne w możliwie najskuteczniejszy sposób, pozyskując pracowników, którzy pozostanie z nimi na dłużej.
Niestety, nie dysponując odpowiednimi narzędziami i doświadczeniem, łatwo wpaść w różne pułapki, zwłaszcza jeśli rekrutację przeprowadza pracownik niewyspecjalizowany w HR. Najlepszym sposobem na ich uniknięcie jest nawiązanie współpracy outsourcingowej z zewnętrzną agencją pracy, która pozyskiwaniem pracowników zajmuje się na pełen etat. Jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania?
Outsourcing HR – dlaczego warto zdecydować się na to rozwiązanie?
Model outsourcingowy jest coraz popularniejszy na polskim rynku – w różnych branżach. Korzystanie z outsourcingu ma wiele zalet, niezależnie od sektora. Przede wszystkim – delegowanie zadań zewnętrznym podmiotom może odciążyć pracowników firmy, umożliwiając im skupienie się na bardziej wymagających zagadnieniach. Dzięki temu wzrasta efektywność działań, ponieważ pracownicy nie muszą „rozmieniać się na drobne”. Ponadto, outsourcing umożliwia zamknięcie nierentownych działów i obniżenie kosztów operacyjnych firmy, która nie musi utrzymywać już tylu pracowników na pełen etat.
W przypadku HR outsourcing to świetne rozwiązanie również z innych powodów niż te wymienione powyżej. Po pierwsze – skuteczna rekrutacja wymaga nie tylko określonych umiejętności, ale również narzędzi, których wykupienie często jest dla firmy nieopłacalne. Agencje HR dysponują całym arsenałem automatyzujących narzędzi, dzięki którym przesiew CV, dystrybucja ofert i kontakt z kandydatami jest szybszy i wydajniejszy.
Na co zwrócić uwagę, wybierając zewnętrzną agencję pracy?
Przy wyborze partnera outsourcingowego, warto zwrócić uwagę na profil agencji – zwłaszcza jeśli twoja firma działa w branży, wymagającej dość specjalistycznych umiejętności, jak choćby IT. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z agencją, wyspecjalizowaną w danej branży. Wiele agencji na polskim rynku, jak na przykład agencja HR Antal, ma kilka określonych specjalizacji. Niektóre specjalizują się w bardzo wąskim sektorze, na przykład pozyskiwanie programistów. To ważne, ponieważ w ten sposób masz pewność, że partner outsourcingowy będzie w stanie samodzielnie zweryfikować kwalifikacje kandydatów, zamiast polegać na tobie. Agencjom biorącym każde zadanie najlepiej więc podziękować.