Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Biznes bez papieru – strategia, która redukuje niepotrzebne koszty

23 sierpnia 2023 Biznes bez papieru


Trend paperless niesie za sobą wiele korzyści dla biznesu i dla środowiska naturalnego. Coraz chętniej wdraża się go w nowoczesnych przedsiębiorstwach, rezygnując z drukowanej dokumentacji na rzecz cyfrowej. Jakie zalety takie podejście może przynieść Twojej firmie?

Firma bez papieru – od czego zacząć?

W szeroko pojętym biznesie wciąż zużywa się ogromne ilości papieru. Sytuacja ta dotyczy również administracji publicznej. Tu i tu jednak nie brakuje świadomego podejścia, w którym postuluje się ograniczenie liczby dokumentów drukowanych i zastąpienie ich dokumentacją cyfrową. To również podstawowe założenia strategii paperless, której najważniejszym postulatem jest biznes bez papieru. Działanie takiej firmy opiera się głównie o elektroniczne procesy biznesowe, takie jak digitalizacja dokumentów, elektroniczne biuro obsługi klienta czy wymiana umów online.

Mniej papieru w biznesie – dlaczego warto?

Biznes bez papieru jest trendem bliskim każdemu, komu leży na sercu dobro środowiska naturalnego, ale nie da się ukryć, że jest też przyjazny dla samego biznesu. Włączenie strategii paperless wymaga wdrożenia niezbędnych narzędzi, które usprawniają przebieg komunikacji wewnątrz firmy, jak i z zewnętrznymi partnerami. To z kolei generuje oszczędność czasu i zasobów finansowych, wynikającą z łatwiejszego dostępu do dokumentów z dowolnego miejsca, możliwości komunikowania się i zawierania umów z klientami online czy elektronicznego przepływu danych. Jakie rozwiązania konkretnie pomogą nam prowadzić biznes bez papieru?

Narzędzia wspierające biznes bez papieru

Za lidera na polskim rynku rozwiązań paperless uważa się markę Paperless Lite, w ofercie której znajdziemy szereg narzędzi pomocnych w prowadzeniu firmy bez papieru. Poznaj najważniejsze z nich.

Podpis cyfrowy eSign Lite

E-podpis daje nam możliwość sygnowania każdego rodzaju dokumentów cyfrowych, a zatem umożliwia chociażby zawieranie umów na odległość, bez konieczności przesyłania dokumentów w formie papierowej. Podpis elektroniczny eSign Lite składany jest w stworzonym do tego celu serwisie internetowym lub też na specjalnym tablecie z warstwą biometryczną. Następnie dokumenty są szyfrowane i zabezpieczane certyfikatem cyfrowym, a my możemy przesłać je do dowolnego odbiorcy.

Elektroniczna wymiana dokumentów EDI Lite

EDI Lite jest platformą B2B, której głównym celem jest umożliwienie i jednocześnie usprawnienie procesów biznesowych, takich jak wymiana dokumentów. Za jej pośrednictwem możemy chociażby wystawiać faktury, tworzyć zamówienia, korekty czy noty księgowe, a także je przeglądać, przesyłać czy archiwizować. Chcąc zyskać możliwość gromadzenia całej firmowej dokumentacji w jednym miejscu, narzędzie to wystarczy zintegrować z używanym systemem biurowym.

Elektroniczne biuro obsługi klientów eBOK Lite

eBOK Lite to serwis, dzięki któremu klient samodzielnie jest w stanie załatwić szereg spraw, przejmując tym samym na siebie część obowiązków naszych pracowników. Platforma daje mu dostęp m.in. do faktur, rozliczeń, sald rozrachunków i historii wpłat czy przypomina o zbliżającym się terminie zapłaty. Nam z kolei pozwala gromadzić wszystkie dane klientów w jednym miejscu.

GeldMarket

Redakcja Geld Market to zespół wykwalifikowanych dziennikarzy, analityków finansowych i ekspertów ekonomicznych, którzy z pasją tworzą treści na temat rynków finansowych i gospodarki. Nasz

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Nowe obowiązki dla pracodawców
rachunki inwestycyjne
Bezpieczeństwo na budowie

Jesteś zainteresowany reklamą?