Dlaczego istnieje ryzyko porzuconego koszyka?
Nie ma się co zrażać, jeżeli jakiś procent ruchu na naszej stronie kończy się porzuconym koszykiem. Jest to najzupełniej normalne, gdyż klienci mogą po prostu szukać opisu produktu lub usługi oraz jego ceny. Ta grupa klientów i tak nie miała zamiaru u nas nic kupić. Co jednak, gdy klient rezygnuje z zakupu w trakcie finalizacji procesu?
Szczegółowe porady na ten temat uzyskamy na stronie https://pragmago.tech/pl/porada/niedokonczone-zakupy-poznaj-powody-porzucenia-koszyka-i-sprawdz-jak-temu-zaradzic/, jednak możemy wskazać kilka podstawowych przyczyn porzuconego koszyka. Czyli jakich mianowicie?
Najbardziej problematyczną kwestią są chyba sposoby wysyłki oraz metody płatności. Te pierwsze odnoszą się zarówno do możliwości dostarczenia paczki pod wskazany adres przez ulubioną firmę kurierską lub do paczkomatu. Zatrzymajmy się na chwilę. Każdy z nas ma firmę kurierską (a nawet kuriera!), która doręcza paczki pod nasz adres i bardzo ważnym elementem zakupów jest możliwość telefonicznego kontaktu z kurierem lub wskazanie, żeby zostawił paczkę pod drzwiami.
Dlatego dobrze jest współpracować z takimi firmami kurierskimi, które te możliwości oferują, są dość popularnymi przewoźnikami. Dodatkowym elementem jest koszt przesyłki kurierskiej, bowiem często płaci za nią klient i ważne jest dla niego także to, ile będzie musiał za tę przesyłkę zapłacić, a także to, żeby nie musiał na nią czekać przez cały dzień w domu.
Jakie są najczęstsze przyczyny porzuconego koszyka?
Oprócz wspomnianego dostawcy paczki, istotna jest forma płatności za towar lub usługę. Jeżeli klient „przełknie” nielubianą firmę kurierską, to formy płatności już nie, chociażby z przyczyn od niego niezależnych. Nadal warto pozostawić opcję „za pobraniem”, nawet jeżeli ponosimy z tego tytułu ryzyko, że klient może paczki nie odebrać. Do tego, opcja opłaty za przesyłkę przy odbiorze nie powinna więcej kosztować, niż płatność z góry. Klient może zapłacić wyższą opłatę, ale może się do naszego sklepu zrazić i w przyszłości robić zakupy gdzie indziej, szczególnie, gdy ceny produktów są podobne u konkurencji.
Bardzo popularne w ostatnim czasie stały się płatności odroczone. Ich też nie może zabraknąć w naszym sklepie! Klienci często mają już dość pokaźny limit zakupowy u tych usługodawców, dzięki czemu, jeżeli zapewnimy klientowi możliwość płacenia w takiej formie, może on bardzo szybko do nas wrócić na kolejne zakupy!
Dobrze jest mieć podpisaną współpracę z chociażby jednym partnerem kredytowym, dzięki któremu klient będzie mógł kupić przedmiot na raty. Tyczy się to nie tylko cenniejszych produktów, ale także tych, które klient może chcieć kupić w większej ilości, a my – mając taką umowę z partnerem kredytowym – zapewnimy sobie tym samym większy przypływ gotówki.
Omówione przyczyny porzuconego koszyka są jednymi z wielu, ale dość istotnymi. Jak się przed nimi uchronić? Po pierwsze: mieć ich świadomość. Dzięki temu, teraz albo w przyszłości możemy wyjść klientom naprzeciw i sprostać ich wymaganiom, co zaowocuje większym ruchem na naszej stronie, zakończonym sfinalizowaniem transakcji.